رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

شناسایی 13 هزار زوج نابارور در هرمزگان



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 13هزار و 936 زوج نابارور در استان شناسایی‌شده که  برای درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده شدند. 

به گزارش صبح ساحل، غلامعلی جاودان در مجمع سلامت استان بابیان اینکه  در مراکز دولتی، درمان ناباروری خدمات به زوج‌های نابارور با پوشش بیمه‌ای با هزینه کم و در مواردی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود گفت: مرکز ناباروری در میناب، بندرلنگه و مرکز فوق تخصصی بندرعباس با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص آماده خدمت‌رسانی به زوج‌های نابارور است.

وی تصریح کرد: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تأکید مقام معظم رهبری بر جوانی جمعیت، اقدامات فراوانی  در این  استان انجام‌شده  است که راه‌اندازی درمانگاه‌های ناباروری، شناسایی زوج‌های نابارور و کمک به درمان آن‌ها، آموزش فرزند آوری و ازدواج سالم و تشویق جامعه به داشتن فرزند بیشتر ازجمله این کارها است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش چشم‌گیر مرگ‌ومیر نوزادان در این استان خبر داد و افزود: شاخص مهم برای ما مرگ‌ومیر نوزادان و سلامت مادران است که ۱/۹۵ درصد رشد موالید در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل داشته‌ایم.وی ادامه داد:در این مورد  بر عرضه خدمات به‌منظور مهار سوءتغذیه و کم‌وزنی و کوتاه‌قدی نوزادان متمرکزشده‌ایم ،مردم نیاز به حمایت بیشتری دارند و امیدواریم خیرین نیز به کمک ما بیایند.جاودان پوشش واکسیناسیون در استان را مقبول خواند و افزود: اجرای واکسیناسیون پنوموکوک در استان  با حمایت وزارت بهداشت بوده است  که به دیگر مناطق کشور نیز تسری می‌یابد.

    

همکاری همه‌جانبه برای ارتقا سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به شعار امسال مجمع سلامت استان (جوانی جمعیت) گفت: هرساله مجمع سلامت استان به‌صورت کلی در سطح مرکز استان تشکیل می‌شود در این مجمع مسائل مختلف و مهم‌ترین چالش‌های روز استان به مشورت گذاشته می‌شود. جاودان  همکاری همه‌جانبه برای ارتقا سلامت و توانمندسازی آحاد جامعه درزمینهٔ سلامت از سیاست‌های موردتوجه دولت‌ها بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری، سلامت را جزو مسائل درجه‌یک کشور بیان کردند و جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل هستند.وی با تأکید بر ضرورت ترغیب صنایع بر اساس ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی در حوزه سلامت و تأثیر آن بر تقویت سرمایه اجتماعی و نقش متقابل سلامت بر سرمایه اجتماعی خاطرنشان کرد: هر میزان که درزمینهٔ سلامت مردم به‌طورجدی گام برداریم، احساس مشارکت و همدلی نیز در جامعه تقویت می‌شود.

  

بیماری‌های قلبی عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در استان

جاودان  به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در هرمزگان به بیش از 2 میلیون نفر در جامعه اشاره کرد و  افزود:‌ استان هرمزگان ۱۳ شهرستان دارد و جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد و جزایری بافاصله از هم دارد که خدمت‌رسانی را سخت‌تر می‌کند.دکتر جاودان بیماری‌های قلبی عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در استان دانست و یادآور شد: درزمینهٔ سایر بیماری‌هایی که وجود دارد مواردی که هزینه سلامت را بالا می‌برد، بیماری غیر واگیر ازجمله دیابت و فشارخون است که باید به آن‌ها توجه جدی شود. وی ضمن قدردانی از خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: خیرین در زمینه‌های مختلف مشارکت داشته‌اند و از آن‌ها می‌خواهیم که درزمینهٔ آموزشی و خوابگاه‌های دانشجویی هم به کمک ما بیایند. امیدواریم با حمایت مسئولان و خیران بتوانیم کیفیت ارائه خدمت را با توجه به محرومیت‌های استان بالاتر ببریم. جاودان  از کمک  ۲۴۸ میلیارد ریالی از سوی خیرین به دانشگاه درزمینهٔ تجهیزات در سال جاری خبر داد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه درزمینهٔ کادر درمان در استان کمبود داریم، اضافه کرد: 2006نفر مجوز استخدام داشتیم که متأسفانه این تعداد شرکت‌کننده نداشتیم و امیدواریم افراد بیشتری در آزمون‌ها شرکت کنند.وی اظهار کرد: درزمینهٔ اورژانس پیش بیمارستانی امیدواریم به‌زودی آمبولانس‌های جدید به ناوگان اورژانس ما اضافه شود.

 

گفتنی است مجمع سلامت استان هرمزگان با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، جمعی از مسئولین استان، سازمان‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد و مدیران استانی،  در سالن همایش‌های بین‌المللی بشارت (حوزه علمیه خواهران) برگزار شد.

 شناسایی 13 هزار زوج نابارور در هرمزگان

  شناسایی 13 هزار زوج نابارور در هرمزگان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها